onsdag 18 september 2013

Mungbönspastan


Mungbönspasta med köttfärssås
Kvällens middag, blev så gott!! Skönt att bara få sätta sig och äta (Johan var kock). Hade varken lust eller ork att laga mat. Vilade lite inför nattjobbet istället och tog nattningen av Albin. Johan tyckte att det här var godare än sjögräsnudlar, jag tyckte ju även att dom var goda. Imorgon kör jag pasta carbonara. Och när vi ändå håller på och testar så skickade jag efter mer mungbönspasta och även "svarta bönor spagetti". Vi kör inte strikt lchf, får jag lov att tillägga, utan liberal lchf.

Och förresten så var tryffelkakan så j-la god!!!!

Spännande
Vardagarna går så fort och snart är det helg så då passar det att ha med drinktips om nån skulle vara sugen. Kanske blir det sol eller ni kanske ska ha fest. Jag älskar mojito, har en fuskvariant hemma. Enkel verkar den också vara att göra. Visst låter den god, denna ska jag absolut göra nån helg eller bjuda någon på.



Melon Dollar Mojito
4 cl bacardi grand melon
1-2 dl vattemelon bitar
1/2 lime
en näve mynta
ca 1/2 msk råsocker
is
smultron läsk
Muddla vattenmelonbitarna, lime, mynta och råsocker i botten på ett glas. Fyll sedan upp med is och häll på bacardi grand melon. Toppa sist med smultron läsk och garnera med en kvist mynta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar