onsdag 4 september 2013

Igår och idag



Tog en liten cykeltur till lekparken igår. Så skönt att den är så nära, bara bakom kullen eller om man går runt kullen. Och det brukar finnas dagmamma barn där alltid och det fanns även igår så han fick leka av sig lite. Även andra flickor från farmors och farfars gata som kände igen Albin så dom sprang runt som galningar. Och jag fick mig en pratstund med Louise.


Det tar ju ett tag fast det är nära till lekplatsen, finns ju sååå mycket intressant efter vägen. Albin hoppade över vilan igår så då somnade han redan halv åtta. Fick jag lite egentid i tv soffan och ikväll somnade han kl 20 så ännu mer tv tid i soffan då gubben i huset är borta. Nu är det Bamse saga som gäller vid nattningen. Brukar läsa en eller två och sen är han nöjd. Trötta i nattmössan var vi då i morse, vi var tvungna att snooza mellan 05.50-06.10. Få se om det är lika i morgon med.


Dagen hade gott jätte bra och lämningen gick bra med, först lite blyg och klamrade sig fast i mitt ben. Men han har ju inte varit där på 2 månader. Sen pussade han mig och vinkade så glatt i fönstret.


Fick sig en chokladglass när vi kom hem. Planterade ner en blomma i rabatten, sen var det dags för matlagning och nu snurrar en tvättmaskin. Blev en kort och lång dag idag, lång på jobbet (jobbade över ) och  lång dag på förskolan och kort hemma med Albin, då det blev kväll på en gång. 

Imorgon kommer Johan hem och på fredag har jag min vinkväll med godingarna på gatan, dock inte Helena men hon kanske hinner förbi senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar