torsdag 26 september 2013

Sopplunch

Skulle hämta ut några paket och påklädda var vi när jag började leta efter nycklarna. Och ligger dom inte i min väska eller i nån krok i hallen så är dom till 100% med Johan till jobbet. Jajamensan!!!! Hm, bara klä av sig igen och då började jag med lunchen istället. Kräftsoppa och hembakt bröd ( icke lchf) fick det bli.

Vet inte än hur jag ska ha kuddarna. Men kommer att ha dom vita och beige och inte dom cerisa. Dom får hamna någon annanstans.


En liten skylt från Ullared fick hamna i fönstret. Nu kom bilnycklarna hem, så vi tar en sväng med bilen och hämtar paket. Sen senare ska jag ha en date på stan med Louise.

Ser sådär gott ut men den var god och enkel att göra.
2 stora morötter
1 ask kräftost
smör 
2 msk vetemjöl
1 l vatten 
2 fiskbuljong tärningar
2 dl creme fraiche
1 ask med kräftstjärtar
cayennpeppar, dill

Riv morötterna grovt. Fräs dom i kastrullen med smör och blanda i mjölet. Häll sedan i vattnet och buljontärningarna. Låt puttra en stund. Häll sedan i kräftosten och creme fraichen. Låt puttra en stund igen och smaka av sedan med dill, cayennepeppar. Hacka stjärtarna grovt och blanda i soppan. Klart att äta!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar