tisdag 10 september 2013

Kycklingrätt med sjögräsnudlar


Va blir det för mat frågade Johan på em. Kyckling sa jag. Och när jag ställde fram allt och han såg en kastrull också förutom gratängformen så förstod han att något nytt skulle testas igen, haha. Stackaren, och när vi luktade på sjögräsnudlarna så rynkade vi näsorna och Johans kommentar: Åh fy fan!!!Luktar ju fisk och Albin sa usch!!! Albin åt ris. Ja men vi får väl lov att testa iaf sa jag, men så gott det var. Helt neutral smak. Och även Johan sa sen att det där hade han kunnat äta varje dag!! Så det är ju toppen att jag köper eller lagar massa nytt!!! Så nästa testing blir mungbönspasta........Flämtande utter var också super god:







4 port
1 grillad kyckling
1 paprika
3 dl grädde
1 tsk curry
1,5 tsk sambal oelek
1 dl mango chutney
2 vitlöksklyftor
Bena ur den grillade kycklingen och lägg i en ugnsform. Salta & peppra. Bryn paprika och fördela detta över kycklingen.Vispa grädden, blanda i curry, sambal oelek, chutney och hackad vitlök. Klicka ut över kycklingen.In i ungnen 225 C, 25-30 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar