onsdag 6 november 2013

Min lilla inredare och kycklinggryta




Ljusstakarna hamnade i matrummet istället för sovrummet. Och en annan ljustake i vardagsrummet som min lilla inredare flyttar runt på. Han har lite svårt att bestämma sig för vart den ska stå, just nu inklämd mellan 2 blommor.


Rätt kul att lyssna på honom hur han resonerar, snappar väl upp det en annan säger. Kommer faktiskt rätt mycket kul från hans mun. Både det ena och det andra. 
Idag är det dax för kursen "buketter- bind som ett proffs, äntligen ska bli så kul!!!



Gjorde en god kycklinggryta igår, tur jag fick lite kvar till lunchen idag. Jag hade i:

3 kycklingfile
2,5 dl kokosgrädde
1 röd paprika
1 burk minimajs
2-3 msk mango chutney
2 msk sweet chili
ca 1 tsk röd curry
ca 1 msk soya
ca 1 msk kycklingfond
1 näve cashew nötter

Stekte kycklingen och sen i med allt det andra och det fick puttra i ca 30 min. Så gott!! och till det åt vi sjögräsnudlar, som finns att köpa på MM. Idag vankas det repris från förra veckan, kålpudding. Tydligen blev det en hit och önskades till denna veckas matsedel. Ska snart börja med den, jag lär äta tidig middag och skönt för grabbarna att bara värma. Ja Albin var väl inte jätte förtjust i kålpudding, så han önskar sig nog annat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar