måndag 4 november 2013

Bästa köp och räkpaj!!



Testade nya pajformen av silikon ikväll och den funkade ju kanon. Att jag inte köpt en sån förut, har ni inte en sån så kööööp!!!


Blir räkor i alla möjliga former just nu här hemma, men det är ju så gott. Men köpte ju 5 kg räkor för ett tag sen och just nu verkar jag ha snöat in mig på dessa fullständigt. Iaf enligt Johan.


Godaste räkpajen, testa om ni inte gjort denna förut: Pajdegen får ni göra hur ni vill. 

125g cantadou vitlöksost
ca 300 g räkor ( jag tog ca 500 g oskalade)
2 dl creme fraiche
2 ägg
2 dl riven ost
dill
salt och peppar

lägg i räkorna i pajformen och blanda sedan de andra ingredienserna och häll över i pajformen. Sist strö på osten. denna hade jag inne ca 25min i 175 grader och pajdegen hade jag förgräddat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar