torsdag 7 november 2013

Kladdkakans dag!!!



Ni har väl inte glömt bort att det är " kladdkakans dag" idag!! Svängde ihop en medan Albin tog sig en tidig vila idag, somnade redan kl 11. Tyckte det blev så tyst när jag lagade lunchen till oss, hittade honom i soffan under pläden. Den hade han dragit över huvudet och sussade så gott där. Lät honom sova nästan 1,5 tim och han var på strålande humör när jag väckte han. Är du hungrig frågade jag och han svarade så vänligt, Ja tack



Chokladkaka
4 ägg
150 g smör, osaltat
0,5 dl vispgrädde
0,5 dl rysk yoghurt
0,5 dl stevia
0,5 dl pofiber
0,5 dl kokosmjöl
50 g hackad mörk choklad
0,5 dl kakao
1 tsk vaniljpulver (går även utan)

Gör så härSmält smöret i en kastrull eller i micro. Blanda i stevia, yoghurt och vispgrädde. Rör sedan i övriga ingredienser och blanda väl till en jämn smet.
Smöra och bröa en kakform. Använd pofiber eller mandelmjöl som ströbröd. Formen skall vara cirka 19-21 cm i diameter.
Grädda kakan ugnens mitt i cirka 12-15 minuter på 175 grader.



Sen blir det en klick till denna på eftermiddagen då Johan kommer från jobbet. Jag och Albin kör bamsegympa idag och Johan får agera kock och ikväll bjuder han på fläskfilegryta. Spännande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar