onsdag 13 november 2013

Torsk a la " jansson"



Idag på em bakade vi mini muffins med vit choklad och dom ska sen dekoreras till cupcakes när det är dags för 3 års kalas. I år ska allting provbakas och smakas innan kalaset. Det gjorde jag inte sist och var missnöjd med vissa saker. Men det är ju så när man vill krångla till det och nu kör vi enkelt istället och då kanske det blir bra. Funderar om jag ska testa macarons, dom ser ju så söta ut. Sen tror jag att vi kör med cake pops också.


Får ursäkta bilden, glömde fota innan och kom på det när jag gjorde i ordning Johans matlåda. Sorry!!! Men testade ny torskrätt idag med janssons frestelse smak. Så fort julbords tider börjar närma sig så börjar jag drömma och längta efter janssons frestelse. Det är bland det godaste jag vet. Skulle bara kunna äta det. Så därför var jag extra nyfiken på denna rätt. Och den var inte så dum. 

jag hade 
400 g torsk
1 ask ansjovis
3 dl grädde
salt & peppar

Lägg torsken i en ugnsform. Hacka ansjovisen och lägg på torsken. Koka ansjovis spad och grädden i ca 10 min, så den tjocknar till lite. Sen häller du det över fisken och ställer in i ugnen i ca 20 minuter i 200 grader. Vill man kan man ha på lite ströbröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar