onsdag 27 november 2013

Mars krispies



Har kommit in i julgodis dimman. Har gjort godis i 3 dagar nu och Johan frågade nyss hur mycket vi ska ha. Det var sista idag, men dom ska inte ätas av än, sa jag!!! Bara av spillskålen........


Så idag gjorde vi "mars krispies" hur enkla som helst att göra. Få se om dom smakar gott men det tror jag. Dom är på stelning än så har ej hunnit testa.

4 mars choklad bitar
90 g smör
50 g rice krispies

Smält smör och chokladen på svag värme till jämn smet. Ta av kastrullen och häll i rispuffarna. Fördela lagom stora bitar på bakplåtspapper och låt stelna. Jag fick nog ca 30-40 bitar.


Idag fick jag hjälp med godiset av självaste Albin. Fast han åt mest av rispuffarna. Nu fortsätter rallybils körningen här på hans rum. Alla möjliga billjud surrar omkring mig så jag knappt kan tänka vad jag skriver.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar