söndag 30 december 2012

Vintips och annat gott.



Kvällens middag igår.
Gjorde italiensk potatiskaka, oxfile, sparris och hemmagjord bea. Sååå gott!! Och till det drack vi ett super gott vin som jag verkligen kan rekommendera.

Nederburg Manor House Shiraz Mourvedre 109:- Ett fruktigt och smakrikt röd vin. Som passar till lamm, nötkött och viltkött.

Sen kollade vi på film "mörkt vatten" den var usel!! Inget att rekommendera. Och det är ju bara skit på tv med. Så få se vad det blir idag, ännu en dålig film??




Ikväll kör vi nyårsafton men det vet ni väl redan. Fick tag på havskräftor på Willys och dom är super goda!!!  
Skulle nog ha köpt alla hinkar. Så räkor, havskräftor, heta räkor, bröd och bubbel såklart. 
Sen är det slut på allt firande för ett tag framåt.

Har även funderat på att lägga av med bloggandet, känner ibland att det både tar en del tid och ibland vet jag inte ens vad jag ska skriva om. Men sen ibland finns det massor med ideer att skriva ner. Den är ju lite som en dagbok för mig. Så vi får se hur jag gör. 

Önskar er en fin dag......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar