lördag 29 december 2012

Kvällen igår


Kvällen började på bion då vi såg "Mammas Pojkar" vi tyckte att filmen var så där. Eftyersom jag tyckte att bröllopsfotografen var jätte bra och rolig, så trodde jag att denna skulle vara lika rolig. Men nej det var den inte enligt oss. Samma regissör har gjort filmerna.

Efter filmen gick vi till Grand och Lobbybaren för en öl innan maten, då vi hade bord kl 20 och klockan var bara halv åtta.


Kvällens vin El Coto.
Mycket gott till maten.
Ett lite kraftigare vin.


3 olika såser fick man, jag fick bbq sås, aioli
och bea till min oxfile.
Johan lika utom bea, han fick vitlöksvinegret till sin lammfile.


Min mat, oxfile.
Maten igår var suberb, kan varmt rekommendera att gå dit och äta.Man får in ett sånt fat och så får man steka sin köttbit/fisk själv. Stenen är 360-370 grader het och håller sig varm i ca 1 timme. Så man kan äta länge. Så skär man skivor av sitt kött och steker i omgångar. Även grönsakerna kan man steka på.
Så dit kommer vi absolut gå fler gånger. Och roligt att testa något nytt. Har varit på Akropolis dom flesta gånger vi ätit ute, men ville ha något annat nu fast jag gillar ju Akropolis med väldigt mycket.


Johans mat, lammfile.
Efter maten sen gick vi till Selmas och tog en öl innan vi ringde taxi hem. Så en tidig kväll blev det. Skönt!!! Haha nu fick vi allt vuxen poäng =)) Hem och tittade på Snabba Cash 2, tyckte inte att den heller var bra. Tyckte inte om den första heller. 
Idag tog vi sen en promenad in till stan och hämtade bilen. Och körde lite massage efter det. Sen kom lillbusen hem. Potatiskakan är ute för kylning till kvällens middag. Och det blir nog nån film med till kvällen. Önskar er en fin kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar