tisdag 9 oktober 2012

Ved ute och ved inne

Väggord i mysrummet.

Ruggiga dagar som denna, är det mysigt att tända en brasa inne och bara mysa. Har precis fyllt på vedkorgen. Så jag tänker elda hela dagen, killarna kommer att få bastu på övervåningen ikväll. Minns inte att det var så här kallt förra hösten, men det var det säkert.
Vedkorgen kommer från Nordiska Kaminer här i Ludvika, gillar den skarpt.
Hade tänkt mig en promenad i morse men var så trött så jag hoppar över den, får se senare idag om orken kommer. Blev soffan och tv istället. Trodde jag skulle få mig en brödbit av gårdagens bakning till frukost men Johan hade tagit allt med sig till jobbet (har mer i frysen). Så det blev bara tråkig yoghurt med vindruvor. 
Nej tillbaka till soffan och vila innan lunch och veckhandling och hämtning av ett stycke barn......................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar