fredag 12 oktober 2012

Paket, fynd,svamp och foton

Så hääär mycket trattkantareller plockade Albin!!! Han gillar verkligen att plocka svamp. Är så duktig och plockar och lägger i påsar.

Igår hade vi en toppen dag, fick besök av goa Lina. Tog en långpromenad ner på stan för att hämta ut paket. (Julklappar)
Men det var ju rea överallt, så jag fyndade en svart tunika/klänning på Kappahl för 100:-. Så den får följa med till Stockholm. Så nu har jag nog kläderna klara för hösten alla festtillfällen.  

Klänning, Svart, Klänning i ledig passform...
Jätte fin på.
Även Albin fick påfyllning till höst garderoben, ett par fodrade byxor och ett set med mumin motiv. Han blev jätte glad över dom. Och sen fortsatte vi promenaden hemåt. Handlade lite till helgen, som jag hade glömt av början på veckan. Plingade till i mobilen om fler paket som kommit, men herregud syns inte det på deras dator att fler paket finns där som hör till mig!!!! Jag har ju nyss gått därifrån för sjutton!!!Sen blev det svampskogen för hela familjen, först hittade vi bara lite grann och när vi sa att vi skulle ge upp och åka hem så hittade vi hur mycket som helst. Så nu ligger dom på torkning och några stycken fick hamna i köttfärssåsen igår kväll. Yummie
Efter det fick det bli bad för alla, var lite fruset i skogen. Och så kikade vi på Albins förskole foton. Men så bra dom blev, vi som var så nervösa. Men Carina berätta att han hade varit sååå glad. Och han såg så stor ut på korten,lilla plutten. Vi kunde inte bestämma os för vilka kort vi vill ha, så fortsättning följer ikväll efter jag kommer hem från jobbet. Dax för jobbhelg igen. Eftermiddag idag, dag imorgon och heldag på söndag och eftermiddag på måndag. Hoppas ni får en fin helg.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar