måndag 22 oktober 2012

Vinprovning och skaka rumpa....

Gårdagens middag, Porchetta di fano.
Har ni inte testat den här maten vi gjorde igår så måste ni göra det!!! Mört, saftigt och gott. Receptet hittade jag i tidningen buffe. Och jag gjorde den i stekpåse, så den blev saftigare. Tog hela 5 timmar men det var det värt att vänta på.http://www.ica.se/recept/porchetta-di-fano-715608/. Blev så mört att det inte gick att skära skivor av det.
Lördagens vinprovning.
Vinerna vi testade var.
1: Concannon rött vin 199:- (box)
2: The black shiraz rött vin 69:- kryddigt, 
3: Perez cruz rött vin 79:- kryddig, lite rökig
4: Torero rose vin 69:- lättdrucken

Hade foton på tjejgänget, men Johan har fört över bilderna till hans dator så då får det utebli. Fick bli bild på vinerna isället. Vi hade en trevlig kväll med mycket vin, skratt och prat. Och nästa träff är redan bokad hos Bitte i mitten på januari. Vi kommer att bli experter på vin.

Kommer ni ihåg Haddaway??? Han ska jag iaf få skaka rumpa till på onsdag!!! Det gjorde jag även på 90-talet. Han kommer att vara med på kryssningen såg jag idag.http://youtu.be/VVmbhYKDKfU

Nostalgi tripp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar