tisdag 5 juni 2012

Evita Peron.

Evita

Evita Peron!!

Som ni kanske redan har läst i tidningarna blir det Charlotte Perrelli som gör huvudrollen i Malmö Operas uppsättning av musikalen Evita nästa höst. 
Det är också klart att uppsättningen regisseras av Linus Tunström. 

Musikalen är skriven av Andrew Lloyd Webber och Tim Rice. 
Evita var en fattig argentinsk skådespelerska när hon gifte sig med politikern Juan Perón. 
Strax efter deras bröllop blev Perón president och Evita älskad och kontroversiell presidenthustru, känd för sitt välgörenhetsarbete. 
När hon dog i cancer 1952, bara 33 år gammal, var hon redan en ikon.
En musikal jag gärna skulle gå på.

Har ju bara varit på en musikal förut och det var " Grease" i Leksand när jag väntade Albin, annars hade nog inte Johan följt med överhuvudtaget, haha........
Charlotte är ju en favorit hos mig, vet inte varför men jag gillar henne.

Har kommit in i ett stim nu med allt möjligt jag vill åka på, undrar om det är nån ålders kris att jag vill hinna med så mycket som möjligt, eller nån annan kris???



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar