lördag 15 september 2012

Mera rosa.....

Fick en rosa stjärna idag.
Whoop whoop fick en rosa stjärna idag på Tradera, man får det när man fått 50 omdömen som säljare eller köpare. Och nu har jag fått 50 bra omdömen som köpare/säljare. 
Sitter nu framför tv/dator och ska kika på körslaget och sen på film, Albin har precis somnat mätt på både pizza och pingu. Skulle behöva måla en gång till på det jag målade igår men orkar bara inte.

Frusen jordgubbscheesecake:

100 g färska jordgubbar
3 dl vispgrädde
200 g naturell färskost
3 äggulor
2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1/2 krm salt
200 g biscotti, digestivekex eller cookies( typ Singoalla cheesecake)
ca 1 dl jordgubbssylt (gärna squeezy på flaska, enklare att spritsa ut)

Mixa jordgubbarna till puré. Vispa grädden. Vispa ihop färskost, äggulor, socker, vaniljsocker och salt i en separat bunke. Vänd i grädden och jordgubbspurén. Krossa kakorna grovt. Varva glassmeten med kaksmulorna och sylten i en form. Täck formen med plastfolie och frys glassen minst 5 timmar. Låt den stå framme i rumstemp en stund innan den ska ätas
Varför jag lägger ut en massa recept är även för att jag använder bloggen som min kokbok. Annars skulle jag glömma allt gott jag hittar. Ifall nån undrar =)

Man kan även små portioner med.
Ps. jag bara älskar Icas reklam, får mig att le =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar