fredag 21 september 2012

Vintips och en vinbok

Min Vinbok - Fyll-i-bok
Tänker skaffa mig en bok nån dag.
Har sett sånna på Nova Hem.
Min Vinbok - Fyll-i-bok
Sen fyller man i lite olika info om vinet.

Jag älskar rödvin och gillar att testa nya viner. Men är ju så glömsk så jag minns ju inte namnen jämt. Som idag var jag ute efter ett vin som Johan fick i födelsedags present och irrade säkert i butiken en halvtimme och försökte minnas namnet och utseende på flaskan men inte då. Då är det ju bättre att skriva upp namn, smak och annat.

Läser ju en blogg som heter matplatsen och där får man tips ibland, hon är även med i en DH ( Desperate housewives) gäng med grannar om jag fattat rätt och dom ses en gång i veckan och testar nya viner och äter lite. Jag skulle också vilja ha ett sånt gäng, äta lite & testa vin. Kanske inte varje vecka men 1 ggr/mån iaf. Så turas man om och är hemma hos varandra. Och den som man är hemma hos köper vinet och gör någon maträtt som passar med vinet. Rött, Vitt el Rose vilket som. Låter inte det skoj???? Är det nån som är sugen??
Om inte så får väl jag och Johan ha en vintestar klubb =))
Vi ska testa ett rödvin som heter Bourgogne på lördag.

Här kommer mina 2 tips på rödvin, båda kostar 99 kr flaskan och smakar gott!!
Per Morberg
Fruktigt & smakrikt
Från Chile
Valpolicella allegrini.
Kryddigt & Mustigt.
Från Italien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar