söndag 16 september 2012

Varför vänjer man sig inte????

Sitter och dricker kopiösa mängder kaffe pga tidig uppstigning här på lustikull 13, jag borde ju börja vänja mig. Albin har ju klivit upp kl 06 nu ett bra tag. Men inte då, lika trött varje morgon. Gäsp gäsp
Hade ju varit skönt med sovmorgon när jag ska jobba hela låna dagen. Tur iaf att jag gick och la mig efter halva filmen, blev så trött.

Vill sova längre.......
Lika bra att få något gjort då innan jobbet, så det får bli att klura ut nästa veckas matsedel här hemma. Tänkte göra raggmunk och testa ett recept på fisk & skldjursgryta.
Älskar både grytor och fisk/skaldjur.
Åt det på semestern och det var så gott.
Så här på hösten så gillar jag göra grytor. Så jag tror att förra årets Boeuf bourguignon och kreolska grytan återkommer på höstmatsedeln. Hojta till om ni har tips på goda grytor.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar