onsdag 9 oktober 2013

Enkel pastagratäng




Helt slut nu på kvällen, jag är glad att jag planerat enkel mat. Har åkt runt stan och letat lampskärmar. Och hittade på Nova hem vad jag ville ha. Åker hem och ser att dom är i 2 olika nyanser och dom var även för små för lampfoten. Och den större modellen av den jag ville ha såldes endast med lampfot och då blev priset 500kr. Nej tack. Så nu får jag väl leta vidare. Nu ska jag läsa saga med Albin och natta honom och få lite egentid framför tv. Det ryktas att "Greys anatomy" börjar idag med dubbelavsnitt. Johan är och åker hjuling i skogen.....




4 pers

250 g valfri pasta (jag hade bönpasta)
400 g rökt skinka (kassler)
1 burk knorrs färdiga bearneisesås
1 konservburk med körsbärstomater
100 g riven ost

Koka pastan och häll över i en ugnsform. Strimla skinkan och strö över pastan. Koka upp bearneise och tomater och häll över pastan/skinkan. Strö över ost och in i ugnen i ca 20 minuter i 200 grader. Voila!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar