måndag 7 oktober 2013

En bra dag........



Så här glad är man när man ska åka tåg!! Vi kom iväg och vi kom hem. Dit vägen hade lite gråa moln över sig ett tag, skulle ta bilen ner till station. Men det finns ju inga parkeringsplatser i närheten och dom som finns en bit bort får man bara stå 4 timmar på. Och klockan tickar på.... och när jag väl hittar en plats mellan stadshuset och sporthallen som inte har p-skiva så är klockan rätt mycket. Ställer oss vid mc donalds, men borlängebussen går ju givetvis inte där!!!! Börjar gå lite snabbt åt stationshållet men kommer på sen att det finns ju en hållplats vid statoil. Fick springa en bit  med vagnen och det tyckte Albin var hur roligt som helst. Och det berättade han för Johan idag och skratta och även visade hur jag sprang, haha!! Men vi hann, för jag trodde ett tag att vi skulle behöva ta bilen. Men grejen var att vi skulle åka buss dit och tåg hem. Fick tag på vinterkängor till Albin och han skulle promt ha ett par tofflor med som jag och Johan har på kvällarna. Så han fick som han ville och det blev spindelmannen tofflor. En bra enligt Albin iaf.....


Kvällens kock bjöd på svart bönspagetti och köttfärssås. Inte alls dum denna pasta heller. Ser kanske lite otäck ut. Denna vecka ska några nya recept testas, spännande tycker jag själv iaf.


Denna söta cyclamen fick följa med hem från affären idag, både rosa och lite spröd i kanterna. Super gullig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar