måndag 25 mars 2013

Våffeldagen och "den lilla svarta"


Kom på att det var våffeldagen idag, tänkte testa dessa mandelvåfflor nån dag. Eller kanske redan idag, vi får se. Gräddas det nå våfflor i era stugor ikväll????

Mandelvåfflor
6 stycken
2 dl mandelmjöl
2 dl vispgrädde
4 ägg
2 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
nypa salt
vaniljpulver
Mixa ihop smeten och smörj ett våffeljärn och grädda dem med smör.


Fick hem den "lilla svarta klänningen" härom dagen och har äntligen sorterat mina smycken. Annars har dom legat i en enda röra i en låda och jag har haft noll koll på vad jag haft. Hittade smycken som jag aldrig använt!! Men nu så ska det vara ordning och reda. Är jätte nöjd!! Tittade på en sån här i Stockholm i november på designtorget men tyckte att den var för dyr och när den äntligen fanns på Lets deal så slog jag till.

Plutten ligger och sover, ska snart väcka honom. Vi tog en liten promenad till solsidans apotek och fyllde på medicinförrådet på förmiddagen, fick lite friskluft i lungorna. Plutten får vara hemma och mysa hela veckan. Så hoppas vi att alla är friska i påsk!!!
Tradera auktionen gick kanon köpte varan för 150 :- och sålde för 217:- Jätte bra affär eller hur!!! Kanske är i fel branch. 

4 kommentarer:

  1. Nej du du är inte i fel bransch
    Vi kan inte vara utan dig
    Så det där ska du ha som bisyssla och glädjas åt
    Våfflor ska jag äta när jag kommer till Nyhammar dom har tjejkväll där
    19:00 till 21:00.
    Folkets Husvägen 12, 77014 Nyhammar
    Välkommen till vårt smörgåsbord av företagare inom heminredning, skönhet, handarbete, kläder, blommor och mental hälsa.

    * Fri entré, dropp in under kvällen.
    * Lotterier med fina vinster!
    * Servering finns med kaffe, te, våfflor, sylt och grädde

    Företagare:
    Grangärde Trädgård - blommor, buketter
    Marias salong och presentbutik - hår, skönhet, present Maria Almlöf
    Ta MOD - mental träning och healing Kristina Ericsdotter
    Jacqueline fotvård och beautytreatment - Jacqueline Blom Oppers
    Lingon & Blåbär, Klövertanten - kläder Anna-Lena Karlsson
    Kroppsknuten- massage och kroppsvård Kamilla Östberg
    Vävglädje - vävning, inspiration, present Lena Jakobsson
    Permats Hem - heminredning, present Lisbeth Permats
    Perfect Home AB - heminredning, present Erika Perols
    Wålstedts Textilverkstad AB - garner Gun-Marie
    Design Richnau of Sweden - smycken Marica Richnau
    Oriflame - Angelika Sundström

    Arrangör:
    Nyhammars Folkets Hus
    Folkets Husvägen 12
    770 14 Nyhammar
    Alla är välkomna
    Ditt våffelrecept ska jag prova nån gång här framöver :)


    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde skriva att det var farmoranka Men det hade du kanske redan listat ut

      Radera
    2. Haha, ok då stannar jag kvar och jobbar där då!!!
      Det lät kul med tjejkväll =)

      Radera
    3. Förstod att det var du farmor anka!!!

      Radera