fredag 15 mars 2013

Fredagsgott


Chokladmouse 4 pers:

100g mörk choklad(minst 70%)
2 äggulor
3 dl vispgrädde
1/2 dl stark kaffe

Grädde o bär till servering
Smält chokladen över vattenbad
Vispa grädden (inte så hårt)
Vispa ner kaffe och äggulor
Blanda ca 1 1/2 dl av gräddblandningen i chokladen och ytterligare lite till, avsluta med att blanda ihop allt försiktigt..
Häll upp i portionsskålar och låt stå kallt i kylen tills de stelnat. Garnera med bär och en klick grädde.. Lycka till..


Kickar igång denna fredag med blommor från förra helgen och lite efterrätt, fick receptet av vän på facebook. Som lovar att denna är smarrig. Jag har 4 dagars jobb framför mig och även jobba lite extra på söndag, så inga efterrätter här inte. Men nästa helg blir det garanterat. 
Ishockeymatchen igår var bättre upplevelse än jag tänkt. Fast jag inte är nå hockey intresserad, så var det hur kul som helst och mycket roligare att se på plats med. Blir sån stämmning, hejarklacken med sina trummor och hejarsånger.m.m. Så ingen risk att jag skulle somna där, men när jag skulle köra bil hem var jag väl inte så jätte pigg. Så raka vägen i säng när vi kom hem, vi sa knappt gonatt så sov vi.

Ska snart hämta hem gullungen och mysa med honom innan det är dax för jobb och förskola. 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar