måndag 25 mars 2013

Gladare och piggare kille idag.



Gladare och piggare kille här hemma idag. Igår hade han nästan 39,5 i feber, aldrig haft så högt. Stackars plutten, tyckte så synd om han. Ingen feber i morse iaf men snorig. Så inne och mysa idag blir det, ska nog plöjas några filmer. 


Ingen bra dag igår. Hoppas det värsta var igår och att det bara blir bättre nu. Nu när påsken snart är här också. Johan kände av halsen nu på morgonen, så vi får se hur det går för oss andra om vi klarar oss. Vi fick städat huset så det var skönt. Och så grundmålade jag runt dörren i hallen. Lite små fix vi ska göra här i vår.

2 nätter att jobba framför mig och sen jobb hela påsken. Och killarna drar till stugan. Om inte vi är sjuka. Mycket annat skoj väntar i veckan. Glossyboxen kommer, en bok jag trånat efter i veckor är på väg, ev middag på Lokes Kök, skaldjursleverans och 1 natt vid stugan och ev massagebehandling. Måste fixa färdigt Albins påskägg, han råkade hitta den och dess innehåll men har nog glömt det nu. Nu ska jag kolla hur det går med min tradera auktion, säljer min Odd Molly mobilväska (ett av mina mindre bra köp) men budet är redan uppe i det jag handlade den för så ingen fara på det viset.

Snart börjar ju grill säsongen, här har vi grillat 2 ggr redan, det är ju så gott!! Försöker hela tiden hitta nya tillbehör. Det här är nog gott till grillat.

Ratatouille
Det här behöver du till 4 – 6 portioner :
 
3 röda paprikor ( eller olika blandade färger )
1 zucchini
2 gula lökar
1 aubergine
3 vitlöksklyftor
1 skvätt olivolja
2 burkar med fylliga krossade tomater
1/2 tsk socker
svart och nymalen peppar
Gör så här
Skölj grönsakerna och skär i lagom stora klyftor / bitar.
Hetta upp en panna med oljan och fräs sedan grönsakerna/ lökarna – men de ska inte få färg.Häll över de krossade tomaterna, låt sedan grytan stå och småputtra i 30-45  minuter en halvtimme och mosa lite med hjälp av en träsked.Smaka av med salt och peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar