söndag 17 februari 2013

Middag och muskler...



Ser kanske inte så god ut!! Men är god!!!

Förbereder kvällens middag, skönt att göra det när ingen snurrar kring fötterna. Grabbarna har åkt till stugan och hälsar på farmor & farfar. Åker säkert en del skoter och har trevligt.
Väldigt smarrig och krämig fläskfilegryta. Smakade av en hel del, mums.....



4 port
1 stor fläskfilé
5 soltorkade tomater ( jag hade även i lite grillad paprika)
1 vitlöksklyfta
1 köttbuljongtärning
1 purjolök
3 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche
salt & svartpeppar
smör att steka i
Putsa och skär filén i skivor. Salta och peppra. Stek i rikligt med smör i en panna (i två omgångar, annars blir köttet lätt kokt i stället för brynt om man lägger allt i pannan på en gång!) så det får fin färg på båda sidor. Strimla purjon och soltorkade tomater och låt steka med tills löken mjuknat. Häll på grädde och creme fraiche. Smula ner buljongtäningen och pressa i en vitlökskrydda. Låt puttra tills köttet är genomlagat. 


Albins teckning till mig och Johan på alla hjärtans dag
Så fin!!!



Albin har fått sig en "bilar" muskeldräkt, så söt!! Värsta muskelarmarna, haha. Tror han blev lite rädd för dräkten för han ville inte ha den på sig nå länge,hm....Kanske skulle behöva en sån dräkt jag med,har då inga muskler alls..... puh
Snart är jobbhelgen slut, en em kvar att jobba. Kroppen är inte hundra än, hostar fortfarande lite och igår när vi skulle bära in pellets så blev jag helt slut och ibland känner jag mig lite yr i huvudet. Så man gör det man måste, så är det bara.
Nu har pannan också slagit av så på med arbetshandskarna och göra ett sista ryck för dagen.........


Så god!! Bättre än Loka mango/päron ( tyckte
den smakade lite parfymerad)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar