tisdag 26 februari 2013

Vill ha vår........



Lite färg har flyttat in till oss, ny duk till matplatsen (rosa såklart) och en ny orkide till vardagsrummet. Även en vit pärlhyasint pryder matplatsen. Nu vill jag ha vår!!! Bort med snön!! Igår var det ju en helt härlig dag med massa sol så vi tog en runda på knutsbotjärn. 


12 April i Cassels.
Sen har vi bokat biljetter till Eldkvarn, det ska bli kul att se dom. Gillar Plura som f-n!! Älskar hans matprogram på trean. Kul att ha något att se framemot. Längtar.....
Sen har vi Eurovisions finalen bokad på Gränges hyrkart med bubbelbad, fläskfileplanka och bubbel i glaset med några vänner.


Bilder tagna under våran knutsborunda.
Ska snart sätta igång städning av huset och sen får jag vila på em. Har jobbat natt och ska ut i natt med.
Sen imorgon bär det av till Dala-Järna och inredningsbutiken Hjärtats rum!! Hoppas jag hittar massa fint.
Kommer bilder på det jag hittar sen.........

Saltbakad lax med smak av fänkål.


Bild på Saltbakad lax med fänkålssmak och tomater

4 portioner
  • 5 dl grovt salt
  • 200 g färskost
  • 1 msk fänkålsfrön
  • 1 tsk salt
  • 0,5 tsk nymalen svartpeppar
  • 500 g färsk laxfilé
  • 200 g cocktailtomater

200 grader i ca 20 min i ugn. Är kvällens middag här hemma.

Dax att skruva upp volymen på stereon och börja städa. Kram.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar