fredag 15 februari 2013

Alla Hjärtans Dag



Våran dag i bilder.
Förrätten eller snacksen vi hade till mousserande vinet var parmesan chips med skageröra och kräftstjärtar. Mycket gott bubbel, så det kommer köpas fler gånger. Kan varmt rekommendera. Mionetto Valdobbiadene Prosecco Superiore 99 kr. Beställs hos vinguiden. Även det röda vinet var super gott, Montes Pinot Noir 119 kr. Beställs på samma ställe. Vackra rosor. Jordgubbar och sen blev det fläskfile med italiens täcke. Inte alls som jag tänkt från början men gott blev det iaf.

Fläskfilé med italienskt täcke
4 portioner:
500 g fläskfilé
Smör
Salt
Peppar
Italienskt täcke
1 st mozzarella
1 st basilika, kruka
50 g cashewnötter
50 g paprika, grillad, färdig på burk
2 st vitlöksklyftor
Salt
Peppar

Sätt ugnen på 225°. Putsa filén från fett och senor. Bryn den till vacker brun färg i en stekpanna med smör. Salta och peppra. Tag upp filén och lägg den på en skärbräda. Häll vattnet i stekpannan och sila det ner i en kastrull. Skär mozzarellan i små fyrkanter. Plocka bladen av nästan hela basilikakrukan. Hacka dem och nötterna. Skär paprikan i småbitar. Skala och hacka vitlöken. Blanda samman ingredienserna till täcket. Tillsätt salt och peppar. Skär filén i cm-stora skivor och lägg dem omlott i en rad på ett ugnssäkert fat. Bred täcket längs med hela filén. Försök att lägga allt ovanpå köttet.
Ställ in fatet i ugnen ca 15 min tills osten smält, köttet är genomstekt och nötterna är rostade utan att de blivit brända.


Hittade ett fint tyg på Nova Hem, rosa med dalahästar.
Måste nog ha till kuddfodral. Nån får sy åt mig. Fyndade
även ett par skor på Åhlens. 
Hämtade ut paket igår från Borett, och ljuslyktan blev jag super nöjd med. Så fin!! Skulle ha köpt fler.
Sen skulle inte vi köpa nå presenter igår till varandra, Johan skulle bara köpa blommor på vägen hem från jobbet hade vi kommit överrens om innan. Men han överraskade mig totalt med en massage på thai stället. Som jag har velat gjort länge men det har inte bara blivit av. Så jag blev så glad att jag fick en liten tår i ögat. Han tyckte att jag var värd det. Killarna fick lite överraskning  härom dagen. Albin fick Duplo lego som present igår och han blev överlycklig också. Vi hade nog rekord i att sitta bubbelkaret igår, vi såg ut som 3 russin när vi kom upp. Men sen somnade vi gott med. Hoppas ni hade mysigt igår med..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar