torsdag 4 april 2013

Hur ska jag kunna.....



Hur ska jag kunna vara borta från Albin igen?? Ja jag har haft ångest två veckor tror jag, men Johan proppsar på att jag ska åka!! Och absolut aldrig ha ångest/skuldkänslor över att vi gör något själva, men så fort jag ska göra något själv så får jag dåligt samvete. Nu är det inte ofta jag gör något i för sig. Men nu är väskan packad och jag har städat hela huset så grabbarna har fint i helgen. Skuldkänslan dämpades rejält av städningen....... Så imorgon efter frukost,träning och dusch så drar jag neröver i landet.
Synd bara att min medresenär Annelie som jag bjudit med inte kunde följa med denna gång. 
Ja om 2 veckor är det Johans tur med egentid, då han ska till Säfsen med ATV Ludvika.

Chilifisk:
6 portioner
6 torskfiléer eller 2 paket torsk
5 dl creme fraiche
2 dl grädde
1,5 msk Renée Voltire lantbuljong (chili, citrongräs) alternativt 1,5 fiskbuljongtärning (men då blir det inte samma smak)
2 dl lagrad riven ost
Torka av fisken och lägg i form. Salta och peppra. Koka upp creme fraîche/grädde och rör ner buljongen. Häll över fisken och toppa med ost. Finhacka röd paprika och fördela som en tjock sträng över osten.
In i ugnen på 225 grader i ca 25 minuter.

IMG_2195
Chilifisk
Längesen jag hade med nåt matrecept. Hittade buljongen på hälsokost och den ska tydligen vara extra god, så denna blir en av nästa veckas middagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar