torsdag 11 april 2013

Dinner for one.....



Tur Albin är så kvällspigg nu för tiden, haha. Johan gick och la sig halv sju tror jag. Så Albin håller mig sällskap ikväll. Kycklingpaj, sallad och jag lyxar till det med ett glas rose eller två!! Min helg nu. 
Johan fick penicillin idag, åkt på halsfluss. Så imorgon blir det åka på konsert och raka vägen hem igen. Inte roligare än så.Tur att det bara är till Grängesberg.

Utvecklingssamtalet gick på 20 minuter, allt bra. Albin är snäll, omtänksam, pratglad, alltid glad, tar initiativ, full av humor. Alltså bara hemma som han inte gör som vi säger, haha.....



Kvällens film, Bilar 2 så klart!!! Hur många ggr har vi sett den????? Jaja har iaf nån att prata med!!
Nästa helg ser väl lika ut för mig och Albin då Johan är i Säfsen. Lika bra vi vänjer oss.

Tänker göra hemma gjord musli nån dag. Har aldrig tyckt om varken köpe flingor eller musli. Men det här tycker jag ser och låter riktigt gott ut.


IMG_2307
2 dl hackad mandel
2 dl hackade hasselnötter
1 dl solroskärnor
1 dl pumpakärnor
1 dl kokosflingor
1/3 dl hela linfrön
1 tsk ekologisk vaniljpulver
1 msk kakao
3 msk kokosfett (låt det smälta till flytande konsistens)jag kör nog med en neutral olja
1 msk ekologisk kallrörd honung (kan uteslutas)
Blanda ihop allt och fördela på plåt. Rosta allt på 150 grader i ca 20-30 minuter (beroende på ugn, se till så det inte blir för bränt!) Rör några gånger under tiden. Förvara i tät burk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar