torsdag 18 april 2013

Sjukstuga och kvällens lyxmiddag




Haha lyxigt värre eller hur?? Såg inte nå trevligt ut, så därför gömde jag parmesanrakorna under tillbehören.
Men dom smakade skapligt iaf. 
Parmesanraka:
4 st
1 ägg
125g keso
3/4 msk fiberhusk
1/2 gullök
1 dl parmesanost
salt & peppar
Mixa ägg, keso och fiberhusk och blanda sedan i lök och parmesan. Forma till 4 plättar och stek någon minut på varje sida. Klart!! Sedan tillbehör som man vill ha, jag hade rödlök,stenbitsrom,räkor.
Albin åt pannkakor, mums


Lillkillen mår inte bra alls, hostar som sjutton och har feber. Han var hos min mamma och pappa på fm, men fick åka och hämta honom vid lunch då han ville hellre vara med sin mamma. Stackars plutt. Hade kräkts en vända och fått ur sig massa slem. Hopas det blir lite bättre av hostmedicinen, får sova med ett öga öppet inatt. 



Inte roligt när dom små är sjuka. Så dagen har innehållit mycket filmtittande.
Och nu har jag tänkt att se en tjejfilm, somnar väl till förtexten,haha.

 /
Save the date, nån som sett denna?? Kommer med betyg imorgon.



Ett tag var det full fart på honom och febern var nere på 38,3 men sedan sade det bara pang igen. Somnade och vaknade med 39,3.

Blir natten lugn så har jag tänkt att laga shrimp saganaki imorgon till middag och Albin får köpe pizza. Blir natten dryg och jobbig blir det nog pizza för mig med. Sen på lördag kommer Louise och Casper hit och äter räkfrossa med oss. Och räkorna vi beställde med grannen var så goooda, mums. Havskräftorna har vi inte hunnit smaka på ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar