måndag 1 april 2013

Äntligen är hemmet fyllt av killar.....



Äntligen är killarna hemma och vi har haft mysfrukost ihop. Var ju till stugan efter jobbet i lördags men dom timmarna gick alldeles för fort. Och tidigt igår morse var det dags att styra Hondan mot jobbet igen. Fick iaf en puss av Albin innan jag for. Och körningen på isen gick bra till slut. Ringde Johan när jag kom på grusvägen för jag tänkte att han kunde komma hämta mig med hjulingen men givetvis svarade han inte!!! Trodde han gjorde det med avsikt för jag skulle köra själv, men han hade haft mobilen i bilen.Så efter några djupa andetag var det bara att köra ner på isen, hyperventilera hela vägen fram till stugan. Haha men jag överlevde och på vägen tillbaka på morgonen vågade jag även gasa på lite mera. Har faktiskt ångest för att isen ska braka, så jag är stolt över mig själv!!!



En liten kille kom springandes och ville kramas när jag kom fram. Även stora killen ville ha en puss. Nyttigt att vara från varann. Så om allt ser bra ut i veckan så åker jag ner till Malin i Trollhättan och vi får sakna varann igen. Påskäggen blev uppskattade av båda killarna, Albin fick 2 pyjamas, choklad, bok, tofflor i sitt och Johan fick ( jag sotat pannan, fyllt på pellets, burit in ved, kört grejer till återvinning och hårdtvål) Svärmor fick en flaska mousserande rosevin. Alla nöjda och glada.



Måste säga att denna helg har varit grymt lång och den är ju inte slut än, ett skift kvar att jobba!! Men vi ska nog ner på isen en stund innan lunch och jobb. 
Hoppas ni haft en bra påsk!! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar