fredag 26 april 2013

Heja Heja

Heja Heja
Igår tog jag mig en date med mig själv på stan och gick och lyssnade på Martina Haag. Ja själv var jag väl inte, vi var nästan 200 där och lyssnade. Men jag tycker hon är rätt rolig. Tänkte mig att få lite inspiration från henne med min träning. Får väl börja med babysteps som hon gjorde. Hennes senaste bok är en peppande löparbok. Hon var jätte bra att lyssna på och rolig. Hon fick en inbjudan till Ludvika statslopp,få se om hon kommer.

Dags för jobbhelg igen och denna helg är det även barnloppis i Smedjebacken. Så jag ska lämna in kläder/saker idag. Och hoppas man får något sålt imorgon. Så gå och köp!!!!!
När jag jobbar eftermiddag brukar jag aldrig laga mat till mer än mig själv, grabbarna brukar få klara sig själva på kvällen. Men idag slår jag på stort och fixar fiskgratäng som dom kan äta ikväll, Parmesanpanerad torsk med kräftsås.Har väl lite och göra med rosorna jag fick igår. Imorgon kör vi skaldjurskväll här hemma. Så snart ska jag och Albin ut på jakt efter blåmusslor. Hoppas ni får en fin helg......

4 portioner
400 g torskfilé
1 ägg
100 g riven parmesan
vitpeppar
salt
½ fiskbuljong
2 dl grädde
170 g kräftstjärtar
2 msk klippt dill
1 blomkålshuvud + 2 dl grädde
1 pressad vitlöksklyfta
ca 100 g champinjoner
½ tsk dragon
Tina fisken, sätt på ugnen, grill 200 g. Smöra en ugnsform, skiva champinjoner.
Dela fisken i 4 delar. Vispa upp ägg och riv parmesan.
Peppra äggblandningen lite med vitpappar.
Panera fisken i ägg + parmesan och lägg i formen. Pressa i vitlöken, dragon, smulad buljongtärning, skivade champinjoner och kräftstjärtar utan lake. Häll grädden vid sidan av fisken** och låt formen stå i ugnen 20-25 minuter. Strö över dill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar