måndag 26 mars 2012

Rocky Road

Efter några fadäser så kom vi iväg på cykelturen och den gick superbra, tror Albin gillade det skarpt. Allra bäst var att ta på min rygg med kalla händer....Sen var vi till Vinylverkstan och beställde kläder till Johan och Albin, få se om jag tar något senare. Klickade faktiskt hem lite mer kläder från H&M idag, blev så nöjd med paketet därifrån härom dagen så jag kunde inte låta bli att skicka efter lite till..... Blev även nöjd med klänningen från Campadre, så nu måste jag bara fixa en fest till den med, haha!! Har köpt en del träningskläder med nu. Kul med lite nytt.

Jag som älskar vit choklad har hittat rocky road recept med vit choklad:
 
 
Ljusa Rocky Road


400 g vit choklad


1 burk (397 g) kondenserad mjölk


20 g smör


1 tsk vaniljsocker (eller ½ urskrapad vaniljstång)


2½ dl mini marshmallows


2½ dl salta jordnötter


1½-2 dl salta pistagenötter


ca 15 dumlekolor


Fodra en liten långpanna med bakplåtspapper.


Smält samman choklad, smör och kondenserad mjölk i en kastrull eller över vattenbad.


Rör då och då tills det blir en jämn, slät smet. Ta av från värmen och låt det svalna lite grann. Ta undan lite av nötterna, marshmallowsen, dumle och för att strö ovan på godiset.


Dela dumlekolorna i tre-fyra bitar. Rör ner nötterna  i blandningen. Tillsätt sist dumlen och marshmallows och blanda samman allt väldigt försiktigt så det inte börjar smälta.


Häll upp i den klädda formen, strö över resterande nötter, godis. Tryck ner det lite i smeten så att det fastnar och låt stelna i kylen. Skär sedan upp i bitar. Förvara i kyl.

Imorgon hoppas jag kunna sova lite efter nattjobbet innan det blir simning med Lina, och på eftermiddagen när jag hämtat Albin från förskolan blir det playdate vid lekparken med Patricia och Amanda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar