onsdag 7 mars 2012

Kyckling recept


Här  mår vi bra, Albin har inte kräkts sen igår morse så det är skönt. Och vi får se om jag och Johan klarar oss, hoppas det!! Albin blir hemma från förskolan nu denna vecka så vi får pussla lite med jobbtider, eller iaf Johan. Så slipper vi vabba. Det handlar ju bara om 2 dagar så det kan man stå ut med. Och jag får passa på att sova när Albin gör det. 

Lite kul nyheter hade vi fast vi hade elände med magsjukan, Johan vann pengar på trav och min spadag är bokad!! Tjohoo!! 
Idag till middag hade jag tänkt att det blir kyckling, ska testa nytt recept.

Kyckling med parmaskinka och balsamsås
Ingredienser – 4 personer
4 kycklingfiléer, 500 g
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 tsk oregano
4 stora eller 8 små skivor parmaskinka
2 dl vispgrädde
2 msk balsamvinäger
1 msk konc kycklingfond
2 pressade vitlöksklyftor
Gör så här:
Sätt ugnen på 225°. Krydda kycklingen med salt, peppar och oregano. Bryn den i smör i en stekpanna. Linda skinkskivorna runt kycklingen och lägg i en ugnssäker form. Vispa ihop grädde, vinäger, fond och vitlök. Häll det i formen. Stek i mitten av ugnen ca 15 min. Strö ev över lite färsk oregano.
Servera med sallad och kokt ris.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar