onsdag 5 mars 2014

Laddar för en mysig helg



Här laddar vi för schlager finalen!! Tulpaner i nya vasen, nytt Yankee Candle "vanilla lime" och så klart schlager Prosecco (flaskan ser ut som en mikrofon).


Askunge masken på.
Jag har varit elak idag, skrämde Albin när jag hade denna ansiktmask på. Och hjälp vad rädd han blev, ooops. Ska man vara fin får man lida pin!! Denna är en peel-off mask och shit va ont det gjorde att ta bort den. Men jag blev väldigt mjuk i huden och tyckte huden kändes väldigt fräsch och skön. Kommer att se ut som en nyponros på fredag då jag och Albin bjuder ut Johan på restaurang "Broken Dreams" i Borlänge. En lite för tidig födelsedags present.


Godaste kycklingpajen
Vi har ätit den godaste kycklingpajen ikväll, har gjort den flera gånger förut men idag tyckte jag den var extra god.

Valfri pajdeg, men innehållet är denna:
3 dl skuren vitkål
1 grillad kyckling (bena ur och skär i mindre bitar)
1 gul lök
1 msk tacokrydda
1 dl grädde
2 dl creme fraiche
0,5 dl chunky salsa
1 msk tomatpure
3 dl riven ost

Stek vitkålen och löken mjuk, blanda i kyckling, krydda, grädde och creme fraiche, pure, salsa och låt puttra en stund. Häll sedan allt i pajdegen och strö över ost. grädda i 200 grader i ca 25 minuter. Mums!! Testa i helgen, den är super god!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar