torsdag 24 januari 2013

Kyckling under skinktäcke....super god.....

Gjorde så god kycklingrätt ikväll som jag vill tipsa om. kanske nån vill testa i helgen. Och så enkel med.

Ingredienser

4-6 kycklingfiléer
1 tsk salt
1 krm peppar
3 msk hackad persilja
6-8 marinerade soltorkade tomater
100 g rökt skinka
2 dl créme fraiche
½ dl mjölk
2 dl lagrad ost

Garnering:
150 g kantareller

Gör så här

Salta och peppra och förstek filéerna lätt, lägg i smörad form.
Finhacka persilja tomater och skinka. Rör samman
creme fraiche mjölk och ost. Bred blandningen över kycklingen,
ställ formen mitt i ugnen i 200 grader ca 25 minuter.
Ansa och stek svampen , salta o peppra. Fördela svampen på den färdiga rätten.
.


Kan ätas med ris till eller som jag som försöker hålla ner kolhydraterna lite tog jag bara broccoli till. Eller god sallad till.
Albin åt makaroner till så det verkar också funka. haha
Nu är det läggdax för minsta och snart även för oss andra. Dax för jobb & förskola imorgon för mig och Albin. Var ute 1 timme på Knutsbotjärn och lapade frisk luft idag, så skönt.Nu blir det film och massage innan sängen. Ha en trevlig kväll, kraaaam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar