tisdag 15 januari 2013

Tulpanens dag




Köpte 2 buketter med tulpaner idag, så vackert och jag älskar tulpaner. Lär väl inte få av sambon idag, jag var på dåligt humör igår. Tjatade om att han skulle bli lite mer engagerad i sin matlagning då vi inte äter samma mat för tillfället. Men känner att det bara blir massa gnäll och irritation och krångel, så nån måste ju ändra sig snart om det inte blir bättre!!Grrrr


Så för att åtminstone jag ska bli på bättre humör så klickade jag hem en prenumeration till mig idag. Har saknat en tidning som man får i postlådan, har alltid haft nån tidning. Så denna gång fick det bli Hannah & Amanda: blandat läsning om mode, skönhet,reportage m.m.


Klickade även hem ett doftljus från Members när jag ändå var i farten. Ett ljus från Voluspa med doften "pink citron" hoppas den doftar gott. Kanske den hinner komma hem tills det är "alla hjärtans dag", misstänker att det blir bubbelbad då. 

Igår så försökte jag göra fröknäcke och misslyckades totalt, testade 2 gånger med 2 olika smaet och båda fick åka i sopen. Lossnade helt enkelt inte från bakplåtspappret nån av omgångarna. Vet inte vad jag gjorde för fel, och i båda recepten stod det att det var så himla enkelt, jo tjena!! Tydligen ska jag inte baka mer. Har tappat den förmågan helt. Så nu får jag väl enbart laga mat medans jag iaf kan göra det. 

Är just nu sugen att testa "pulled pork" som jag vara i ugnen i ca 5 timmar. Nån som testat???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar