onsdag 23 januari 2013

BBQ sås


Här hemma har vi städat, rensat rör på toa och gjort bbqsås som ska vara till pulled pork. Och jag kan varmt rekommendera denna sås. Istället för köpesås. Första gången jag testade "Ketchup med Stevia"
Så nu luktar det "TexasLonghorn" i hela köket. Fredag el Lördag blir det pulled pork. Hade ju tänkt jobba på med sovrummet och sen gå ut och äta på Lokes kök på lördag men det blir nog ändrade planer. Ser inte ljust ut på barnvakts fronten, men då kanske vi drar till Falun hela familjen på sm veckan istället. Vi får se hur det blir.
BBQ sås 




Barbequesås
Drygt 1 dl vatten
Drygt 1 dl chilisås (Ica Ett gott liv är låg i sockerhalt) eller ketchup som är steviasötad
0,5 dl äppelcidervinäger
0,5 gul lök
1 vitlöksklyfta
1,5 msk worcestershiresås
1 dl finhackad rotselleri
1 msk dijonsenap
1-2 msk honung
1 msk oxfond eller 1 köttbuljongtärning
1/2 msk paprikapulver
1 tsk chilipulver
ev 1/2 msk liquid smoke
salt, peppar
Finhacka lök, vitlök, rotselleri. Stek dem i smör i stekpanna tills det blivit gyllengult. Tillsätt vatten och fond/buljong. Rör och tillsätt sedan övriga ingredienser. Låt allt koka ihop på svag värme i ca 15 minuter. Smaka av.


Kuddfodral från desenio.
Påminner lite om Missoni mönstret, tycker jag.
Hoppas paketet från Beatybay kommer idag för nu är mina naglar KATASTROF, dom går av hela tiden och skivar sig. Är super tunna med. Usch hur dom ser ut, så jag hoppas att OPI top coat lyckas bygga upp dom till fina naglar igen annars vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Albin mår mycket bättre idag, knappt nå snorig alls nå mer. Och har inte haft nå feber heller,  men vi är hemma torsdag också. Och om det inte blir nån ändring alls så går vi till jobb/förskola på fredag.

Dagens busfrö!!
Få se om vi tar en liten sväng med boben och får lite frisk luft i snoken, men sen blir det bubbelbad för mig och Albin. Han ville bada härom dagen men det blev bara dusch, så jag har lovat honom bad på em. Mys!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar