söndag 13 januari 2013

Vinprovning

Igår så var det dax för vinprovning igen och då var vi hemma hos Bitte som bjöd på kycklinggryta m bacon, svamp och annat gott. Efterrätten var super god,gjord på vitchoklad,kesella,grädde och ägg.  Drack viner, pratade och skrattade i flera timmar. Tiden går fort när man har trevligt. Roligt är även att alla har vi varsin vinbok att föra anteckningar i, kommer bli värsta proffsen.

Här är vinerna vi provade igår.
Cono Sur vitt vin vi drack till maten.
Turtle Dreaming rosevin vi drack till efterrätten.
Punto Nino rött vin vi drack som sällskapsvin.
Perez Cruz dracks också som sällskapsvin.
Alla vinerna hade vi valt ut efter maten som var kyckling, men som även passade bra som sällskapsvin. 


Tog oss en promenad på knutsbotjärn idag.
Ikväll blir det filmmys med stora killen.
Så skönt väder ute idag, några minusgrader och sol. Kan inte bli bättre. Kanske går ut en sväng till senare.



Knäpper kort på allt möjligt när jag är ute.

Igår åkte vi till Frövi och kikade på fyrhjulingar, Albin var så lycklig när det fanns sååå mycket pue och skotrar. Och sen for vi till Smultrongården i Södra Dylta. Och oh my god var mycket fint dom hade. Blev i nå slags trans och skulle fota allt men kom inte ut med varken nå grejer eller bilder. Hade velat ha allt. Dom hade massa Odd Molly kläder, inredningsprylar, julsaker och ett Cafe. Sen hamnade vi i Örebro fast vi inte skulle åka dit. Och så tog jag en runda på Ikea. Fynda både påslakanset, handdukar,blommor.m.m. Och sen fyndade jag mer blommor och krukor på Plantagen.



Och kålrots pommes frites är inte alls så tokigt som det låter. Jag tycker inte alls om kålrot, tycker smaken är knepig. Men jag gillar ju testa nya saker, så det gjorde vi i fredags.Och jag kan varmt rekommendera det.

20130105-190533.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar