tisdag 4 februari 2014

Kassler och brysselkålsgratäng



Efter helgens icke lchf mat så känner mig uppblåst och mår inte alls bra. Så först ut denna vecka att testa ny maträtt blir kassler och brysselkåls gratäng som jag svängde ihop innan jobbet igår.Vi fick sällskap av Louise och hon åt av det 2 ggr så det tar jag som att det var gott. Och hur gott var brysselkål???? väldans gott!!!! Första gången jag åt brysselkål......

500 g kassler
550 g brysselkål (jag tog en påse frysta)
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
250 g körsbärstomater
3 dl grädde
1 tsk basilika (jag tog persilade och grillkrydda)
salt och peppar
2-3 dl riven ost

Sätt ugnen på 225 grader. Koka brysselkålen en anvisning. Tärna kasslern och hacka löken. Stek löken i smör tills den blir mjuk, tillsätt kassler, brysselkål, tomat, kryddor och grädde. Låt koka upp och häll sedan över allt i en ugnsform. Strö över riven ost och gratinera i ca 15 minuter. Enkelt och jätte gott!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar