måndag 10 februari 2014

Vilken helg!!



Stockholm levererade denna gång, vi är sååå nöjda med helgen. Hotellet var super bra/fräscht. Vi bodde på Kung Carl på stureplan. Och på kvällen åt vi på en italiensk kvarters krog "Due Fratelli"som vi hade bokat innan. Där chockade jag mig själv och tog kalvcarpaccio med ruccola och parmesan till förrätt. Har aldrig ätit det, men så gott!! Johan tog honungsgratinerad chevreost med rotfruktschips. Och till varmrätt tog jag pasta carbonara och Johan tog viltpasta med hjortfile. Bland det godaste vi ätit och varsitt glas rött till det. Sen blev det hotellets bar Bakfickan för en drink innan läggdax.


Efter hotellfrukosten var det dax för Johan att få sin julklapp. Han fick thaimassage på ett ställe i gamla stan som jag hade hört mycket bra om (tack för tipset Annelie) Johan var supernöjd och kan verkligen rekommendera stället. Jag stosade lite för mig själv i city och gamla stan men ångrar nu att inte jag också tog massage. Sen drog vi till China teatern. Jag säger bara herregud så bra musikalen var!!! Har ju bara varit på musikal i "tegera arena" förut och nu blev det en helt annan upplevelse på ett riktig ställe. Så proffsigt och bra gjort. Även Johan som inte är en jätte fan av musikaler tyckte att det var typ det bästa han sett. Så nu längtar jag till hösten då jag och Louise ska på musikalen "Evita". Till pausen hade vi förbokat öl och ölkorv till Johan och jag tog champagne och parmesanchips. och hör mig som gillar kändisar och kändisskvaller typ (se &hör) fick mig en dos av det hela med i musikalen var det med Siw Malmqvist, Rennie Mirro, Karl Dyall och Linus Wahlgren. Sen när vi skulle ut sprang vi på Renee Nyberg och David Hellenius. Och på vårat hotell bodde även Tomas Brolin och Patrik Sjöberg. Så denna helg energiboost från alla håll. Även lite shopping och nu kör vi med köpstopp igen. 

Nu ska jag ta igen all mys med Albin som jag missat i helgen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar