fredag 5 juli 2013

Nu ska det röjas....


Farfars uppfinning.
Albins farfar kom med en liten present igår innan dom for till sommarstugan. En röjsåg, Albin har röjt här hemma med en upphittad pinne och farfar tyckte han skulle ha en riktig röjsåg. Den var så fin så.
Idag är det sista dagen på Albins förskola, nästa vecka ska han vara på Knutsbo förskola. Hans stänger för sommarlov och då slår dom ihop flera förskolor till en. Så nya barn och nya fröknar nästa vecka. Helt nytt blir det inte en fröken från hans avd ska jobba nästa vecka och även grannen ska jobba där.

Gårdagens middag.
Tortilla bröden blev helt ok, tyckte först att dom kändes för äggiga. Men helheten blev kanon. Enkla att göra med. Tillbehören vi hade till var majs, cole slaw, rålök, tomat och bbqsås. Mums!! Fråga Johan om han tycker att jag är dryg när jag håller på som jag gör, att det ska testas alla möjliga maträtter och långkok och allt vad jag sysslar med. Men han tyckte att det var bara kul och jag skulle fortsätta som jag gör, ibland blir det dock inte bra men för det mesta så lyckas jag. Blir så mycket mat av pulled pork så vi får äta det tills det sprutar ur öronen.

1 kommentar: