fredag 12 juli 2013

Friterad brie och hjortronsylt

SEMESTER!!!!!

Hade väl kunnat fått en bättre start på semestern än halsfluss och antibiotikakur. Men man ska inte deppa ihop. Bara stå ut några dagar sen börjar det väl bli bättre när tabletterna har fått verka.

Igår testade vi att fritera brie och det blev jätte gott, mums!! Jag är ju inte så förtjust i skalet runt brie osten men smaken på den försvann helt. Inte var det svårt heller, testa tycker jag. Gott som dessert eller bara något gott framför tv kanske. Albin tyckte att sylten var sååå god men osten gick inte hem.

Så här gjorde jag:

250 g brie
ca 0,75 dl vetemjöl
ca 1 dl ströbröd
1-2 ägg

Blanda vetemjöl och ströbröd i en skål
knäck ägget
skär brien i lagom bitar
doppa bitarna i ägget sen i mjölblandningen
upprepa en gång till
fritera sen i kastrullen med olja ca 4 cm från botten så osten täcks

servera med glass eller hjortronsylt eller med båda =)



Mina godingar
Låter Albin äta och vila på förskolan men hämtar honom något tidigare idag. Ska försöka få lite mat i mig också, men låter tabletten verka i tom mage först.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar