torsdag 12 juli 2012

Fläskfilesås



Tjuvstartar semestern med ett glas rött ikväll.
Fläskfilesås:



500g fläskfilé
1 ask cantadou vitlök
1 burk creme’fraiche
1 dl grädde
salt & peppar
1 gul lök
8 färska champinjoner
smör att steka i
lite soja
pasta, gärna tagliatelle för 4 pers.
Skiva fläskfilén och stek på medelhög värme, salta och peppra. Ta upp köttet. Skala och hacka löken,samt skiva champinjonerna, fräs detta och tillsätt sedan köttet. Rör ner cantadou vitlök, creḿe fraiche och grädde och lite soja låt småputtra på svag värme medans pastan kokar.
Servera med nykokt tagliatelle,nyriven parmesan och en fräsch sallad.
Ett glas rött till smakar föträffligt!!! 


Albin har precis somnat, ville absolut inte sova ikväll. Han är så enkel annars att lägga, vi bara lägger ner honom efter vi pussat och sagt gonatt. Och han brukar somna på engång, men inte ikväll. Han ville se "Sommar med Ernst", haha. Men nu så är det tyst i huset, nästan så jag somnade innan honom.
Nu är det bara 7 timmars pass att jobba imorgon och sen semester och sommarlov!!!!
Kommer att bli en toppen semester känner jag på mig, vädret vet jag dock inte hur det blir. Men skit i det, jag får vara ledig med mina favorit killar.........
Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar