onsdag 4 april 2012

Kitchen Aid

Jag skulle vilja ha en Kitchen aid!!
 
Åh skulle vilja ha en Kitchen aid, vet dock inte vilken färg.
Men dom är ju rätt dyra. Är det nån av er som har en sån, nöjd med den?
Får väl önska mig en sån när jag fyller 40 eller så kanske man inte ska ha en sån överhuvudtaget. Kanske skulle bli och baka som en toker och börja äta massa godsaker. Funderar på om jag ska ta och bara smördegskanelbullar till påsk.

Dagens vägning gick kanon fast jag åt nån smågodis. Så nu har jag gått ner 10 % av min kroppsvikt och fick även en tredje guldstjärna idag. Hoppas inte allt för mycket på nästa vecka, för efter mina 2 nätter nu tar jag påsk. Med både god mat,godis och dryck.

Kastar in ett recept som jag jag hittade nyss:



4 port
1 stor fläskfilé
5 soltorkade tomater (Ridderheims)
1 vitlöksklyfta
1 köttbuljongtärning
1 purjolök
3 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche
KNORR Kött & grillkrydda
salt & svartpeppar
smör att steka i
Putsa och skär filén i skivor. Salta och peppra. Stek i rikligt med smör i en panna (i två omgångar, annars blir köttet lätt kokt i stället för brynt om man lägger allt i pannan på en gång!) så det får fin färg på båda sidor. Strimla purjon och soltorkade tomater och låt steka med tills löken mjuknat. Häll på grädde och creme fraiche. Smula ner buljongtäningen och pressa i en vitlökskrydda. Låt puttra tills köttet är genomlagat. Krydda med KNORR kött & grillkrydda efter smak.

1 kommentar: