fredag 13 april 2012

God kväll!!

Hemma igen och nu ledig igen i 2 dagar, så skönt. Albin vaken bilfärden hem, men somnade rätt fort igen hemma. Flinade lite när jag la honom i sängen och sa god natt. Vilken gullunge man har, hoppas han sover iaf till sju imorgon bitti. Imorse slog han upp sina blå redan halv sju, gäsp gäsp!!



Idag åt vi en väldigt fräsch och god sallad på jobbet, liknade ceacarsallad en aning. Kycklingen blev jätte saftig. Testa gärna, det här blev en favorit för både mig och Annelie.

Kycklingsallad med rosepeppardressing  4 pers:

500 g kycklingfile
2 msk soya
1 msk ketchup
2 msk rapsolja

Sallad:
1 isbergssallad
1 påse blandsallad ( babyspenat, machesallad eller annat)
3 tomater
1 paprika
1 rödlök

Dressing:
1 dl majonnäs
1 dl creme fraiche
1 dl vatten
1 tsk rosepeppar
1 tsk fransk senap
1 tsk konc kycklingfond
salt

Att äta till:
4 skivor vitt bröd
vitlök
persilja

1. Lägg kycklingen i en ugnsform, blanda soya, ketchup och olja och pensla kycklingfileerna. Stek i 175 C i ca 25 min. Det färdiga köttet delas i mindre bitar.
2. Blanda dressingen och salta lätt. Skär matbrödet i små tärningar och stek i lite olja, vitlök och persilja i stekpanna. Går bra med lite vitlökspulver med.
3: Skär ner ingredienserna till salladen i mindre bitar. Blanda och lägg som grund. Fortsätt med kycklingbitar.  Toppa med brödbitarna. Dressingen kan kan antingen ringlas över salladen redan nu eller sedan på tallriken.

Ska nog kika på nya serien, New Girl innan jag tar och lägger mig. Ha en fortsatt bra kväll.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar