onsdag 29 maj 2013

Film och rabarberpaj


Laddat jobbnätter med filmer.
Och nu ser jag att en av filmerna har jag tagit blueray eller vad det heter. Åh så drygt!! Och den hade jag velat se nuuuuuuu. Hade inte hon i kassan kunnat sagt något??

rab1
denna ska jag garanterat göra snart. Ser ju hur god ut som helst.

Här kommer receptet:
Fyllning:
500 g rabarber
2 msk socker
1 msk potatismjöl
100 g vit choklad, gärna med jorgubb i!
Smuldeg:
125 g smör
2 dl mjöl
2 dl havregryn
3/4 dl strösocker
Skär rabarbern i små bitar. Blanda dem med socker och potatismjöl och häll dem i en pajform. hacka chokladen och strö över.
Smält smöret i en kastrull tills det börjar bli brynt. Tillsätt vetemjöl, havregryn och socker och blanda ordentligt. Klicka ut blandningen över rabarbern. Grädda pajen i 200 C ca 20 min, tills täcket har fått fin färg. Servera pajen ljummen med vaniljsås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar