fredag 21 oktober 2011

Fredagsmys

 Köpte mig en ny parfym idag, Laila Bagges You Rock. Blev tipsad att den var på rea på Åhlens. Så vi tog en sväng på stan jag & Albin. Fler bekanta stod vid rea parfymerna, kusin Katja som också var på jakt efter ny parfym. Blev ingen utgång denna fredag så vi siktar på nästa helg. Så det blir fredagsmys istället, god mat och robinsson från igår. Innan det tänkte vi nog ta ett bad, Johan är på sitt älskade rommerska. Och mysbrasa har vi tänt redan så det blir riktigt varmt när vi kommer upp från badet. 

Mysdressen på såklart

En paj som jag tycker är kanon god:


1 grillad kyckling
1 gul lök
3 dl skuren vitkål
1 tsk salt
1 påse taco-kryddmix
1 liten burk créme fraiche
1 dl grädde
1 smör/olja att fräsa lök och vitkål i
150 gram riven gratängost
Pajdeg
3 dl vetemjöl
125 g margarin
2-3 msk kallt vatten
Arbeta ihop degen och ställ den svalt en stund. Skär lök och vitkål i centimeterstora bitar och fräs tills det mjuknar. Tillsätt den i små bitar delade kycklingen, kryddor, créme fraiche och grädde. Rör om och låt puttra en stund.
Tryck ut pajdegen i formen (ca 25 cm i diameter) och förgrädda ca 10 min, 200 C. Häll i kycklingröran och strö över osten. Grädda i 225 grader i ca 25 min. Servera med en god sallad till.              

                                                                   

2 kommentarer:

  1. Jag lagade den ikväll o ja den var kanongod. Tack för tipset!

    SvaraRadera