måndag 17 oktober 2011

10 mån


God morgon måndag och ny vecka, sitter framför datorn med en kopp kaffe (med grädde) och  laddar. Idag ska det städas, har sån tur att Johan hade dammsugit nedre våningen igår. Tack älskling!!! Men nu har Albin skräpat runt med torra blomblad, så jag åker på dammsugning ändå.Tänk att Albin blir 10 mån idag, fort går det. Så dagen till ära, ska han få hemlagad mat idag. Om 2 mån ska han börja inskolas på dagis, har inte fått plats än dock. Ska ringa kommun idag, handläggaren har varit sjuk.Hoppas hon är frisk nu då!! Idag ville Albin börja dagen redan 06.30 då jag jobbat heldag igår och var svintrött så ville vi inte lika. Men snll som han är godtog han mitt förslag på att lyssna på barnsånger och somna om till 08.40. Idag ska även matsedel för veckan göras och så är det sprallisar, zumba och ev utgång med kära Annelie på veckoschemat.
Och Beuf  Bourguignon som jag gjorde i lördags kan jag varmt rekommendera, receptet hittar ni i äldre inlägg om ni är intresserade.Jag kokade den i 3 timmar istället för 1-2 tim.

Nu är kaffet slut så då är det bara att sätta igång städningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar