onsdag 2 april 2014

Kaviartorsk



Kvällens middag fick bli en enkel torskrätt som var godare än jag hade trott. Tyvärr så glöm,de jag fota den efter jag tog ut den från ugnen. Jag ogillar blek mat och det här var nog det blekaste jag sett på länge, så det fick bli broccoli/blomkålsmos till. Ja inte det så färgglatt heller, haha

Kaviartorsk:
400 g torskfile
2 dl creme fraiche
1-2 dl grädde
1/2 gul lök hackad
1/2  dl kaviar
1/2 dl dill
salt och peppar och lite pressad citron

Lägg torsken i en ugnsform, blanda alla ingredienser och häll över fisken. In i ugnen i ca 25-30 minuter på 225 grader.


Ja vi slog till med en 1 April skämt igår och rätt många gick på det, trots att vi redan igår skrev att det var ett skämt på loggen så har grattis hälsningar fortsatt komma idag/ikväll. Så jag var tvungen att ta bort det från loggen. Så när vi väl gifter oss är det väl ingen som tror oss, haha!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar